Tegenvallende conversie?
Bij veel webshops is er vaak geen serieuze aandacht voor conversie optimalisatie. De veelvoorkomende oorzaken hiervan zijn:
- Er is een gebrek aan ervaring met conversie optimalisatie binnen het bedrijf. Er zijn soms ad-hoc wel eens inspanningen gedaan maar dit gaf geen resultaat.
- Er is onvoldoende tijd om structureel met conversie optimalisatie aan de slag te gaan omdat de focus op andere zaken moet liggen.
Vaak is er daarom totaal geen inzicht in de bezoeker en knelpunten die nu in de weg staan om bijvoorbeeld een aankoop te doen. Alles wordt op basis van aannames gedaan.
De gevolgen daarvan kunnen echter een grote impact hebben op het succes van je business. Een tegenvallende conversie staat gelijk aan een lagere omzet.
Daarnaast steek je waarschijnlijk wel veel geld in het krijgen van traffic naar de voordeur van je webshop. Een behoorlijke verspilling van je marketingbudget als een bezoeker achter die voordeur niet converteert door knelpunten waar jij geen inzicht in hebt.
Je webshop volledig baseren op gevaarlijke aannames kan je dus erg duur komen te staan.