Conversie optimalisatie uitbesteden

Hoeveel omzet uit je webshop laat jij liggen?

Tegenvallende conversie?

Bij veel webshops is er vaak geen serieuze aandacht voor conversie optimalisatie. De veelvoorkomende oorzaken hiervan zijn:

  1. Er is een gebrek aan ervaring met conversie optimalisatie binnen het bedrijf. Er zijn soms ad-hoc wel eens inspanningen gedaan maar dit gaf geen resultaat. 
  2. Er is onvoldoende tijd om structureel met conversie optimalisatie aan de slag te gaan omdat de focus op andere zaken moet liggen. 

Vaak is er daarom totaal geen inzicht in de bezoeker en knelpunten die nu in de weg staan om bijvoorbeeld een aankoop te doen. Alles wordt op basis van aannames gedaan. 

De gevolgen daarvan kunnen echter een grote impact hebben op het succes van je business. Een tegenvallende conversie staat gelijk aan een lagere omzet.

Daarnaast steek je waarschijnlijk wel veel geld in het krijgen van traffic naar de voordeur van je webshop. Een behoorlijke verspilling van je marketingbudget als een bezoeker achter die voordeur niet converteert door knelpunten waar jij geen inzicht in hebt. 

Je webshop volledig baseren op gevaarlijke aannames kan je dus erg duur komen te staan. 

Tegenvallende conversie?

Bij veel webshops is er vaak geen serieuze aandacht voor conversie optimalisatie. De veelvoorkomende oorzaken hiervan zijn:

  1. Er is een gebrek aan ervaring met conversie optimalisatie binnen het bedrijf. Er zijn soms ad-hoc wel eens inspanningen gedaan maar dit gaf geen resultaat. 
  2. Er is onvoldoende tijd om structureel met conversie optimalisatie aan de slag te gaan omdat de focus op andere zaken moet liggen. 

Vaak is er daarom totaal geen inzicht in de bezoeker en knelpunten die nu in de weg staan om bijvoorbeeld een aankoop te doen. Alles wordt op basis van aannames gedaan. 

De gevolgen daarvan kunnen echter een grote impact hebben op het succes van je business. Een tegenvallende conversie staat gelijk aan een lagere omzet.

Daarnaast steek je waarschijnlijk wel veel geld in het krijgen van traffic naar de voordeur van je webshop. Een behoorlijke verspilling van je marketingbudget als een bezoeker achter die voordeur niet converteert door knelpunten waar jij geen inzicht in hebt. 

Je webshop volledig baseren op gevaarlijke aannames kan je dus erg duur komen te staan. 

je klanten raken voor meer omzet

Conversietraject voor webshops

Door van aannames naar inzichten te gaan kun je met scherp gaan schieten en meer bezoekers omzetten naarklanten. Daar ga ik je bij helpen door een effectief conversietraject op te zetten dat past bij jouw situatie. 


Die kan bijvoorbeeld bestaan uit een CRO Audit waarin je inzicht krijgt in concrete datagedreven verbeterpunten of het opzetten en uitvoeren van een testprogramma (A/B testen). 


Dit ga je bereiken:

  • Je haalt meer omzet uit je webshop op de meest duurzame manier
  • Je besteedt je marketingbudget efficiënter
  • Je leert je klanten beter kennen wat je op bedrijfsniveau kunt toepassen

Conversietraject voor webshops

Door van aannames naar inzichten te gaan kun je met scherp gaan schieten en meer bezoekers omzetten naar klanten. Daar ga ik je bij helpen door een effectief conversietraject op te zetten dat past bij jouw situatie. 

Die kan bijvoorbeeld bestaan uit een CRO Audit waarin je inzicht krijgt in concrete datagedreven verbeterpunten of het opzetten en uitvoeren van een testprogramma (A/B testen). 

Dit ga je bereiken:

  • Je haalt meer omzet uit je webshop op de meest duurzame manier
  • Je besteedt je marketingbudget efficiënter
  • Je leert je klanten beter kennen wat je op bedrijfsniveau kunt toepassen

Ervaringen

"Wij ervaren de samenwerking met Wesley als prettig en efficiënt. Door het opzetten van A/B-testen hebben wij meer grip op onze conversies gekregen.


De communicatie verloopt fijn en het werktempo profiteert van de korte lijnen."

Darryl Rader
Darryl Rader, Goudwisselkantoor


"Wesley luisterde goed naar me en nam uitgebreid de tijd om mij en mijn bedrijf goed te leren kennen. In het begin wist ik niet zo goed hoe ik het ontwikkelen van mijn nieuwe conversiegerichte website moest aanpakken, maar hij legt het rustig uit en heeft een duidelijk aanpak. Ik ben zeer tevreden over de samenwerking."
Tom Pfeifle, Skyless Productions

"Wesley is een ontzettend fijne samenwerkingspartner. Hij legt alles helder uit en betrekt mij als marketeer actief in het proces.
Samen hebben we al interessante inzichten opgedaan die we anders nooit hadden ontdekt. Dankzij Wesley's gestructureerde aanpak bij het testen, kunnen we onze keuzes beter onderbouwen en leren we wat wel en niet werkt op onze websites. Dit heeft ons echt verder geholpen in onze online strategie."

Martin Batema
Martin Batema, Fotocadeau Groep 
"Wesley heeft voor ons een goede analyse gemaakt van de website. Aan de hand van zijn rapportage hebben we al diverse zaken direct kunnen verbeteren die direct effect hebben gehad. Fijne samenwerking, met een praktische no-nonsense insteek."
Jim Goedhart
Jim Goedhart, Zeeuwse Vacaturebank
"Samen met Wesley hebben wij belemmeringen op verschillende webshops inzichtelijk gekregen die de conversie in de weg staan. Hierdoor hebben we samen een doelgericht plan op kunnen stellen met advies: hoe dit zo effectief en efficiënt mogelijk te verbeteren. Een erg fijne, snelle en eerlijke samenwerking!"
Valentijn van Tongeren
Valentijn van Tongeren, BEpic
"Het is fijn om met Wesley samen te werken omdat er een duidelijke aanpak en communicatie is. Door gebruikersonderzoek en A/B testen hebben we inzicht gekregen in verbeteringen die een grote impact op onze conversie hebben gehad."
Joey Buys
Joey Buys, BBQ Experience Center
''Wesley ziet het als een enorme uitdaging om de bestaande situatie in kaart te brengen en vervolgens doelgericht met een actieplan de resultaten te verbeteren op een zeer georganiseerde manier."
Peter Mecklenfeld
Peter Mecklenfeld, Florum

Wesley Singh MSc

Ik help webshops een hogere conversie te behalen voor meer omzet. Niet op onderbuikgevoel maar door messcherpe inzichten die jouw business laten groeien.